onsdag 7 september 2011

Varför står det stilla?


Mycket lovat, föga reslutat. Det trillar inte in avsnitt längre från folkets "Beiga Videopod" och jag tänker i ärlighetens namn förklara utan videokonst utan den här gången genom skriftens värld.

Videopodden upphör att existera och samtidigt uppstår, likt Kristus på den 3:e dagen. Skämt och sido så läggs "pod-projektet" ner men det videoklipp och samtal slutar inte för det. Förnyelsen innebär helt enkelt att det hela blir roligare för mig att skapa (kanske även tråkigare för dig att titta på). När jag satt och klippte ihop inför avsnitt 3 insåg jag att allt det andra förutom spelen var faktiskt inte vidare roliga att spela in och kändes heller inte vidare naturliga, följa med på fester, pluggdagar och matlagning når lätt sin gräns på intresseskalan för mig åtminstone så det blir den klassiska gränsdragningen där helt enkelt.

Däremot kära spelintresserade kamrater och sjömän så tror jag att det här kan blir riktigt roligt! Jag vill återigen ge chansen att ni får hemskt gärna gästa, forma och skapa det här projektet till vad det nu vill och kan sluta i.

Formen på podden kommer fortfarande att ske i videoform, men det uteslutar inte att man både kan gömma sig från bilden och/eller delta från annan ort än Uppsala genom teknikens fantastiska medel så som skype och online-spelande. Så är du intresserad på att spela tv-spel (människor med exlusiva mario eller donkey kong-erfarenheter undanbedes), snacka strunt och även göra annat strunt så hör gärna av dig till mig så gästar jag in dig i detta.

Målet för det kommande projektet är att skapa en pretentionslös videopod med casual-gaming i fokus med en personlig känsla för vardag.

Slut på kontaktannons.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar